Sözü hiç uzatmadan konuya giriyorum bu kez. Bildiğiniz gibi Delta Force, ABD ordusunun gizli askeri operasyonlarda kullandığı özel bir birlik. En büyük özellikleri ise gerek silah, gerek diğer teçhizat en son teknolojileri kullanmaları. Hatta sadece bu birimin kullanması için bile yeni cihazlar geliştiriliyor.
Oyunumuz ise bu seride çıkan üçüncü oyun. Diğerlerinden en büyük farkını ise grafik motorunda göreceksiniz. Şahsen bu serideki oyunları ne kadar çok beğeniyor olsam da serinin ilk iki oyununu grafik özellikleri nedeniyle zevk alarak oynayamamıştım. Bilmeyenler için söylemekte yarar görüyorum, oyunumuz temelde bir FPS, yani Quake, Unreal vb. gibi birinci şahıs gözüyle oynadığınız bir aksiyon, ancak içeriği çok farklı. Bu oyunu birçok oyunun birleşimi olarak da görebilirsiniz: Unreal Tournament + Rainbow Six gibi, veya Counter Strike + Soldier of Fortune gibi (eleştirmeyin lütfen! )...
Ama en büyük özelliği Delta Force isimli özel birliğin görevlerini oynuyor olmanız elbette. Elinizin altında en son teknoloji silahlar ve teçhizat var, örneğin sürekli olarak güncellenen ve GPS özelliklerinin içinde bulunduğu radar ve harita sisteminiz. Oyunda kullanılan tüm silahlar ve ekipman birim tarafından gerçekte kullanılanların özelliklerini taşımakta, hatta bazıları henüz geliştirilme aşamasındaki prototipler olsa bile
Oyunun hem multiplayer hem de single player özelliği var. Single player"da toplam 30 görev içeren bir kampanya var; Hikaye Mısır piramitlerinde başlıyor, Almanya"ya, oradan da petrol platformuna doğru devam ediyor. Bunlar sadece oynayabildiğim 3-4 göreve ait izlenimlerim, inşallah bir-iki gün içinde sonuna kadar ulaşacağım. Oyunu aldığın günden beri ne yapıyorsun peki diye soruyorsanız, yerel ağda (LAN) multiplayer oynuyoruz... Oyunun kampanya görevleriyle yetinmeyecek Delta Force tutkununlarının en sonunda yapacakları da zaten bu. Bu konuya daha sonra döneceğiz.
Yazının başında dediğim gibi oyundaki en büyük yenilik 3D grafik motorunda. İlk iki sürümde Novalogic "Voxel Engine" adını verilen ve 3D kart gerektirmeyen bir grafik motoru kullanmışlardı. Bu motorun bazı avantajlarının yanında oldukça fazla dezavantajı vardı, en önemlisi de kuvvetli bir makina istemesi ve verimli çalışmak için belli grafik kartlarını seviyor olmasıydı. Delta Force"un popüler olmasının yanısıra hakettiği yaygınlığa erişememesinin bence en büyük nedeni de bence bu. Tür olarak bir FPS olsa da yüksek oynanabilirlik değeri, konusu, içeriği ve gerçekçiliği açısından oldukça farklı bir oyundu; zaten bu nedenle Delta Force 2 ABD ordusunda eğitim amacıyla kullanılmaktaydı (Land Warrior"un kullanılıp kullanılmayacağı belli değil).
Voxel motorunu kullanan önceki oyunların elbette en büyük sıkıntısı düşük çözünürlük ve kocaman pixellerdi. Bunun yanında en büyük avantajı ise detaylı araziler yaratılabiliyor oluşuydu. Örneğin, adamınızı arazide sık otlar arasında gizleyebiliyor oluşunuz farklı taktikler geliştirebilmenize olanak sağlıyordu. Şimdi ise sadece 3D hızlandırıcı ile oynayabileceğiniz yeni grafik motoru var ve sözünü ettiğimiz taktik geliştirmeler ise sadece arazi yapısı ve binalarla sınırlı malesef. 3D motorlarını zaten en büyük eksiği de bu, ya herşey 3D olacak, ya da hiç olmayacak. Diğer bir benzer farklılık da görevlerin geçtiği map"lerde, yani arazilerde. İlk iki oyunda Voxel motoru sayesinde neredeyse sınırsız büyüklüklerde araziler tanımlanabiliyordu. Land Warrior"da da araziler oldukça büyük, ama deyim yerindeyse birkaç ağaç, kaktüs ve binalar haricinde çıplak. Aslında insanın aklına "daha fazla ağaç konabilirdi, acaba niye konmamış acaba?" diye bir soru geliyor. Nedeni yine 3D motoru, daha fazla ağaç demek daha fazla poligon demek, bu da daha yüksek sistem gereksinimi ve daha düşük performans demek. 3D hızlandırıcı ile yapılan FPS"leri düşünecek olursak, map"lerin (veya bölümlerin) neredeyse tamamı kapalı mekanlar ve sınırlı alanlarda tanımlanmış. Bunun nedeni ise detaylı yüzey dokularının ve açık gökyüzü bulunan yerlerde gökyüzü dokusunun oldukça fazla bellek harcaması.
Land Warrior"daki diğer bir değişiklik ise 3D motoru sayesinde kapalı mekanların da oyuna dahil edilmiş olması, bu da görevlere daha fazla gerçekçilik katmış. Ancak bina içlerine girince az da olsa gerçekleşen yavaşlama biraz can sıkıcı. Oyunu iki ayrı makinada denedim. Birisi Celeron 533, 192 MB Ram ve GeForce 2 MX"ten oluşan, diğeri Pentium 600, 256 MB Ram ve TNT 2"den oluşan sistemler. İkinci sistem birincisinden daha performanslı idi.
Açık alanlarda arkasına gizlenecek ot veya ağaç neredeyse yok denecek kadar olduğundan (hiç yok diyebilirim) gizlenme taktikleriniz tamamıyla dağlara ve insan yapısı binalara bağlı. Gerek kampanya görevlerinde gerekse multiplayer"da kendinize uygun bir tepe buluyor ve sürünme modunda sniper ile düşman avlıyorsunuz. Tüm yapmanız gereken sürekli olarak sabırla sürünme modunda kalmanız. Kapalı mekanlar ise evlere şenlik, burada da sürünün ve az görünün. Yerdeyken vurulma olasılığınız neredeyse sıfır (multiplayer"da sürünen düşmana bir şarjör boşalttım, ama ölmeyip ayakta duran beni tek kurşunla öldürüverdi).
http://netload.in/dateiWVKMhbPtmO/DF3LW02.FO.Max.Payne.part1.rar.htm
http://netload.in/dateiAapA0nKubO/DF3LW02.FO.Max.Payne.part2.rar.htm
http://netload.in/dateiSCKrVtXrZa/DF3LW02.FO.Max.Payne.part3.rar.htm
Rar Şifresi: www.fulloyun.com
Crack: http://rapidshare.com/files/168373430/DeltaForceLandWarrior.Nocd.FullOyun.rar
Delta Force 3 - Land Warrior - 2002 - Full - Oyun indir - Download - Yukle
22 Ağustos 2009 Cumartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder